Máme toho spoustu :-)

9 sošek

Jsou odvážní a nebojí se bořit zaběhnuté mýty. Překonat bariéry, které lidem do cesty staví stáří, mentální postižení nebo závislost, chce odvahu. Proto oceňujeme jednotlivce a neziskového organizace právě za jejich odvahu a práci pro lidi na okraji společnosti až 9 unikátními soškami Ceny Floccus.

Symbolem ceny, kterou Nadace České spořitelny uděluje, je chomáč chmýří pampelišky. Skleněnou podobu ocenění vdechl sklář Lukáš Stejskal na návrh studia Toman Design, a nebylo to vůbec snadné. Uspěl až díky netradičnímu využití techniky vodního paprsku.   

Najít správnou techniku, jak vytvořit skleněnou sošku symbolizující chomáč chmýří pampelišek, nebylo jednoduché. Zakázku několik sklářů vzdalo. Uspěla až studená technika s využitím vodního paprsku.

„Ve sklářství není technika vodního paprsku ojedinělá, běžně se ale nepoužívá při vrtání neprůchozích otvorů. Právě vodním paprskem jsem dosáhl specifického uzavírání otvorů uvnitř koule do špičky,“ uvedl sklář. „V každé skleněné sošce je přesně 17 otvorů, u nichž se musí hlídat přesná délka i hloubka vrtání,“ dodal Lukáš Stejskal.

Postup výroby ocenění
Práce s vodním paprskem je přitom jednou z řady činností, které skleněnou sošku dostávají do finální podoby. Nejprve se ve sklárně vyrobená koule zabrousí, aby měla své dno. Následně začíná vyvrtávání 17 jamek, které se poté pomocí diamantového kuželového vrtáku rozbrušují. I malé nuance mohou celý proces zmařit, například pokud je vodní lázeň, v níž se sklo ochlazuje při vrtání, příliš studená, zahřívané sklo začíná praskat. V třetí fázi dostává kouli do rukou brusič, jenž na různých typech kotoučů jamky rozleští, aby získaly svůj lesk a hranu.  

Celá koule se následně musí znovu přeleštit. Během celého procesu výroby je nutné sklo pravidelně čistit injekční stříkačkou a odsát z otvorů vodu. Na závěr celé výroby sklář na dno sošky vypískuje jméno vítěze Ceny Floccus. Díky své časové a technické náročnosti je cena opravdu unikátní. Její výroba zabere minimálně šest hodin práce a podílí se na ní řada lidí i dílen.

Podívejte se na výrobu ocenění na videu.

 

9 stovek dobrovolníků

Na 908 zaměstnanců využilo obou charitativních dnů a vyrazilo pomáhat. Celkem jsme v roce 2015 věnovali neziskovkám 2 067 pracovních dní.

Česká spořitelna pomáhala v SOS dětské vesničce v Brně
Zaměstnanci České spořitelny vyměnili pracovní rutinu za pomoc těm, kteří nemají v životě tolik štěstí. Dobročinný den začal 20. října 2015 v dopoledních hodinách po té, co se skupina dobrovolníků sešla v SOS dětské vesničce v Brně Medlánkách. Prvním a největším úkolem bylo zastřihnutí živých plotů, následovalo sekání trávy, hrabání listí a další zahradnické práce. Po úspěšně odvedené práci proběhlo předání drobných dárků, které dětem udělaly velikou radost a vykouzlily jim úsměv na tváři.

Sdružení SOS dětských vesniček je nezisková organizace, která od roku 2003 pomáhá ohroženým rodinám v péči o své děti a poskytuje kvalitní alternativní péči dětem, které nemohou vyrůstat ve své vlastní rodině. V SOS dětské vesničce v Brně Medlánkách žije zhruba 35 dětí se svými vlastními rodiči a dalších zhruba 35 dětí žije mimo vesničku v pěstounské péči. V pěstounské péči jsou děti, které nemohly z nejrůznějších důvodů vyrůstat ve své vlastní rodině a pěstouni spolu s odborníky jim zajišťují potřebnou péči a připravují je na jejich vlastní samostatnou budoucnost.

Podpora ze strany malých i velkých firem pomáhá dětským vesničkám zajistit opuštěným a ohroženým dětem skutečný domov. Získané finanční prostředky jsou využívány na spolufinancování volnočasových aktivit pro děti, na vybavení rodinných domů pro pěstounskou péči a na podporu vzdělávání a poradenství pro pěstouny a děti.

Created by studio loudmark